'Angau' (20) Blogger Tagging (4) Blogging (23) Business (3) Career (4) Celebrity (9) Engagement (4) Experience (21) Family (30) Foooood (14) Foreign Language (2) Friends (11) Hindustan (2) HIV (5) Islam (18) Nutrition (5) Pets (2) Places (17) Pregnancy (4) Products Review (7) Recipe (2) School (20) SHB (1) Short Stories (2) Sports (6) Wealth (11) Wedding (15)

Choose My Season Writing

Friday, January 3, 2014

Desa Water Park

Assalamualaikum wbt.
Dear reader(s), Happy new year 2014!

:) :) :)

On 1st Jan 2014, ehem ehem..Cici dan adik telah pun membawa Iman Shahmi ke salah satu water themepark(betol ke ni?) yang berdekatan ititu Desa Water Park kat KL.
Banyak kali plan nak pegi tapi orang lain asek bagi alasan macam macam

Mahal la
Air kotor la
Sebelah tangki najis la
Kalau pegi dapat tengok je
Tak sesuai untuk budak2
Kencing tikuss

hurmm..kadang kadang kita kene berpegang pada apa yang kita nak dan tidak tunduk pada alasan orang lain yang taknak pergi
*erk?
haha...anggaplah ini falsafah baruku di tahun baru :)

Per entry adult RM35 , children RM 25 tapi budak yang bawah 3ft (kot) free of charge ok
Untuk locker RM5 sekali simpan, dua kali simpan kene caj baru plak
Rent untuk pelampung RM 20 (twin), RM 15 (single) tapi deposit RM 5 akan dipulang semula kalau kita letak balik pelampong tersebut di tempat asal
Harga makanan over lampau, air tin RM3, wafel RM4, lain lain taktau
Dapatku rasa harga makin naik, kadang kadang fikir susah nak cari tempat berekreasi yang best best untuk Iman sebab caj entri yang melonjak mahal ni...(untunglah, malaysia masih aman...) *tetiba :)

As usual, enjoy the pictures...tak banyak sebab susah snap time main air
 
 
muka super duper berkilattt

Happy, alhamdulillah dapat menggembirakan anak. Percayalah kalau kita yakin pada Allah, rezeki ada di mana mana sahaja, sebab bukan hak kita untuk menduga bila Allah akan bagi rezeki itu. Allahu'alam bisawab.

ok till then, bye!


p/s: Pelik sesuatu bila kat family water park camni pun banyak Chinese pakai bikini dan swimming suit yang sendat sendat dan pendek pendek..tak malu ke anak sendiri tengok kita punya? Apa lagi anak orang lain. Kan best ada hukum hudud dan jadikan Malaysia ni negara Islam sebenar, entah bilalah ye? Bukan nak racist tapi tegur saje, kita kan satu Malaysia! (untunglah Malaysia masih aman..)



No comments: